keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Teinihevosen päiväkirja

Tyyppi voivotteli kun ei ole mitään jaksanut kirjoittaa blogiin pitkään aikaan. Ja sithän mä hokasin, että no problem, mä hoidan tän homman! Koko blogiahan siis ei olisi ilman minua, eli Miniä. Ja nykyään täällä käsitellään aivan liian vähän minua, eli Miniä. Paitsi että mua vähän rassaa toi ainainen Miniksi kutsuminen, ihan sopivan kokoinen mä oon. Ja kun mun oikea nimi kuitenkin on Minja, jolla on niinkin jalo alkuperä kuin että se (tai no minya) haltiakielellä meinaa ensimmäistä, niin on toi Mini aika dissaava. Ja mähän olen ykkönen aina joka asiassa.

Tyyppi ei oo ehkä ihan samaa mieltä, mä luulen et se on vähän vihanen mulle yhdestä jutusta mikä kävi eilen. Siis koko hommahan oli ihan viaton väärinkäsitys, ja enimmäkseen sen vika jos multa kysytään. Se luultavasti kertoo tän stoorin ihan eri lailla, mut periaatteessa se meni näin: eilen aamulla se tuli mun karsinaan pukeen mulle riimua, ja sit se sano, että tänään sitten tehdään näyttelyharjoituksia kun lauantaina lähdetään Lappeenrantaan. Ja mitä meikä tekee? No kättä päälle tietysti. Eli mun tapauksessa kaviota sen kavioille. Tulin sit siinä oppineeksi, ja ajattelin kertoa nyt muillekin ettei tuu tehtyä samaa mokaa, että Tyypin kaltaisilla tyypeillä ei, toistan ei oo samanlaisia kavioita kun esmes mulla ja mutsilla. Ja opin kanssa aika monta uutta rumaa sanaa, mut niitä en nyt kerro tässä. Mut ei se oikeesti oo mun vika, jos Tyyppi on murtanut sen saman varpaan nyt neljä kertaa eikä silti osaa käyttää turvakenkiä! Ihan oikein sille. Nyt se vetää kuumeisesti kaiken maailman pillereitä ja toivoo olevansa juoksukunnossa lauantaina. Tyypille on muutenkin mennyt hattuun tuo näyttelyhomma, kun viimeksi sillon sanottiin että Tyyppi on erittäin hyvä ja ryhdikäs (siis ootteko te oikeesti nähny Tyypin? antakaa mun nauraa..) ja sit se oli joku paras esittäjä. No mäpä en esittäny mitään, mä oon ihan aito oma itseni aina, take it or leave it, ettäs tiedätte. Nyt se vielä aikoo esittää jonkun toisenkin varsan, ja toivottavasti se on ees kiva, kun mä saan samassa kopissa kulkea koko matkan sen kanssa sinne Lappeenrantaan. Se on varmaan jossain sikakaukana, iskä kuulemma asuu siellä lähellä, mut iskä ei nyt oo siellä kun se on kesätöissä.

Mutsikin on nyt huitelemassa jossain pitkin kyliä, ja mä oon ihan yksin kotona. Siis vähänkö noloa oikeesti, Tyyppi tai mutsi tai Tyyppi ja mutsi on päättäneet että mun pitää saada pikkuveli tai -sisko. OMG! Eikä ees mun iskän kanssa, vaan jonkun ihan vieraan heebon. Mutsi kävi sen luona jo tossa joku aika sitten, ja kun se tuli takas se haisi ihan vieraalta ja mä naksuttelin sille varmuuden vuoks kun joku pikkuvarsa, ettei se vaikka syö mua. No, sillon se ei kuitenkaan ollu poissa kun max. jonkun tunnin varmaan. Mut tänään, se sit vaan otti ja häippäs eikä oo sen koommin näkyny, et silleen! Ja sen pitäis olla se vastuullinen aikuinen täällä, onhan se ainakin jotain satavee vähintään. Nyt mul on sit kotibileet täällä, Tyyppi jätti mulle radionkin talliin päälle yöks etten mä mitään kilahda täällä. En vaan kerenny kutsua ketään kun tää tuli vähän äkkiä, niin nää on aika laimeet bileet. En sit ees tiiä koska mutsi tulee takas, Tyyppi vaan sano et siellä ne nyt sen Sumpin kanssa saa tutustua toisiinsa ja sit kaikkee semmosii juttui mitkä oli way too much information tämmöselle herkälle nuorelle naiselle!

No Tyyppi varmaan kertoo noista mutsin miesjutuista sitten kun sillä on jotain kerrottavaa, nyt sitä vaan kyrsii ajatus siitä miten paljon rahaa sillä on mennyt kaikkiin ultrauksiin ja se miettii miten paljon helpommalla pääsis kun viskais tamman jonnekin asemalle ja jättäis sinne. LOL, mitä mutsi jossain steissillä tekis, Tyyppi on aika urpo joskus. No, me ei Tyypin kanssa edelleenkään olla ihan puheväleissä, mutta huomenna se meinas yrittää juosta mun kanssa, jos se pysyy tolpillaan. Nyt mä varmaan koitan keskittyä näihin mun yöheiniin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti